Τηλεφωνικό κέντρο: 215 215 7944,

Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

Αλλαγές στην κλίμακα εισοδήματος, νέος φόρος ακινήτων και περιουσιολόγιο από το 2016

 

ΦΟΡΟΙ

Μέτρα για την πάταξη της φοροδιαφυγής, αλλά και σκληρά φορολογικά μέτρα για μισθωτούς, συνταξιούχους, επιχειρήσεις, αγρότες και ιδιοκτήτες ακινήτων, φέρνει το 2016, τα οποία ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.

Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι η πλήρης ανατροπή του υφιστάμενου φορολογικού συστήματος με νέα κλίμακα εισοδήματος, περιουσιολόγιο και νέο φόρο για τα ακίνητα. Ταυτόχρονα, από το νέο έτος η συνήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών ελέω των περιορισμών στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές γίνεται υποχρεωτική για όσους επιθυμούν να διατηρήσουν το αφορολόγητο όριο, δεδομένου ότι αυτό θα συνδέεται με τις δαπάνες που πραγματοποιούνται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, οι αλλαγές στα εισοδήματα του 2016 επικεντρώνονται στα εξής:

1. «Πλαστικό χρήμα». Από το 2016 η εφορία θα αναγνωρίζει πλέον για έκπτωση μόνο τις δαπάνες που πραγματοποιούνται μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών ή μέσω τραπεζικής συναλλαγής.

Από το νέο έτος καθίσταται υποχρεωτική η χρήση των καρτών στις καθημερινές συναλλαγές αφού οι φορολογούμενοι, για να διατηρήσουν το αφορολόγητο όριο αλλά και τις εκπτώσεις φόρου που θα διατηρηθούν για τα εισοδήματα του 2016, θα πρέπει να πραγματοποιούν όλες τις δαπάνες που δηλώνουν στη φορολογική τους δήλωση με «πλαστικό χρήμα» ή μέσω τραπεζικού συστήματος.

Συγκεκριμένα, οι αγορές καταναλωτικών ή μη αγαθών, οι πληρωμές για φροντιστήρια, ιδιωτικά σχολεία, ενοίκια, ιατρικά έξοδα, νοσήλια, βοηθητικό προσωπικό, ξενοδοχεία, εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ και οποιαδήποτε αγορά κινητών και ακίνητων περιουσιακών στοιχείων θα πρέπει να γίνονται με «πλαστικό χρήμα».

Παράλληλα, εξετάζεται για τους επιτηδευματίες όλες οι επαγγελματικές δαπάνες που εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά τους να γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο και όχι μόνο όσες είναι άνω των 500 ευρώ. Δηλαδή το όριο των 500 ευρώ καταργείται.

2. Αφορολόγητο όριο. Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώσουν ηλεκτρονικά στο σύστημα Τaxisnet τον λογαριασμό που θα χρησιμοποιούν για την εξόφληση των δαπανών τους. Δεν έχει ξεκαθαρισθεί εάν θα μπορούν οι φορολογούμενοι να δηλώσουν περισσότερους τους ενός λογαριασμούς. Η τράπεζα, από την πλευρά της, θα εκδίδει βεβαίωση με αναλυτικά στοιχεία για το κάθε είδος δαπάνης που πληρώθηκε με την κάρτα. Τα στοιχεία αυτά θα αποστέλλονται απευθείας στο υπουργείο Οικονομικών καθώς και μια αναλυτική βεβαίωση στον υπόχρεο φορολογούμενο. Με αυτόν τον τρόπο το σύνολο των δαπανών που εξόφλησε ο φορολογούμενος με «πλαστικό χρήμα» θα εμφανίζεται προεκτυπωμένο στην ηλεκτρονική φορολογική του δήλωση και θα προκύπτει άμεσα αν καλύφθηκε ή όχι το αφορολόγητο όριο.

Από την υποχρέωση να πληρώνουν με «πλαστικό χρήμα» τις δαπάνες που κατοχυρώνουν το αφορολόγητο θα εξαιρεθούν οι συνταξιούχοι άνω των 75 ετών και οι κάτοικοι ακριτικών περιοχών που δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο και στα μηχανήματα POS.

Πάντως ακόμα δεν έχει λυθεί το πρόβλημα με τις υψηλές χρεώσεις των τραπεζών στις επιχειρήσεις που θέλουν να βάλουν μηχάνημα POS. Επίσης, πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν προμηθευτεί ακόμα το μηχάνημα POS, εξέλιξη που δυσκολεύει την εφαρμογή του μέτρου.

3. Σύνδεση ταμειακών με το Τaxis. Στα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών είναι από την 1η Ιανουαρίου του 2016 να συνδεθούν οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες απευθείας με το σύστημα Τaxis.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύνδεση των ταμειακών σχεδιάζεται να ξεκινήσει πιλοτικά για συγκεκριμένους κλάδους της αγοράς, όπως είναι η εστίαση, η διαμονή σε ξενοδοχεία κ.ά., αλλά και σε επιτηδευματίες που συγκεντρώνουν υψηλά ποσοστά φοροδιαφυγής, όπως γιατροί, δικηγόροι, ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, υδραυλικοί κ.ά. οι οποίοι θα υποχρεωθούν να δέχονται πληρωμές μέσω POS.

Εντός του 2016 θα ενταχθούν όλες οι επιχειρήσεις της Ελλάδας. Οι ταμειακές μηχανές των επιχειρήσεων θα διασυνδεθούν με τα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου Οικονομικών, ώστε τα στοιχεία των αποδείξεων, τιμολογίων κ.λπ. που εκδίδονται, ύστερα από συναλλαγές, να καταγράφονται ηλεκτρονικά και να αποστέλλονται αυτόματα.

Με τη διασύνδεση στο Taxis, το υπουργείο Οικονομικών θα έχει τη δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο να βλέπει κάθε ταμειακή ροή, επομένως θα μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων τα ποσά ΦΠΑ που θα πρέπει να αποδοθούν από τις επιχειρήσεις στο Δημόσιο.

Αν και το μέτρο κινείται σε θετική κατεύθυνση, ωστόσο οι επιχειρηματίες που δεν εξέδιδαν αποδείξεις θα συνεχίσουν να το κάνουν.

4. Φορολογική κλίμακα. Η νέα κλίμακα για τα εισοδήματα του 2016 θα γίνει προοδευτικότερη με περισσότερα κλιμάκια.

Το αφορολόγητο όριο (των 9.550 ευρώ) θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα και θα συνδυαστεί με τη χρήση του «πλαστικού χρήματος». Ωστόσο, το βάρος θα πέσει στους έχοντες εισοδήματα μεταξύ 25.000 και 35.000 ευρώ.

5. Εισοδήματα από ενοίκια. Αύξηση του φορολογικού συντελεστή για τα εισοδήματα από ενοίκια (ο χαμηλός για εισόδημα έως 12.000 ευρώ θα αυξηθεί στο 15% από 11% και ο υψηλός από 33% σε 35%). Επίσης, το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται σχέδιο προκειμένου η κλίμακα για τη φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια να γίνει περισσότερο προοδευτική με περισσότερα κλιμάκια, μεταφέροντας την επιβάρυνση σε όσους διαθέτουν μεγάλη ακίνητη περιουσία. Στον προϋπολογισμό του 2016 έχουν εγγραφεί επιπλέον έσοδα ύψους 144,2 εκατ. ευρώ από τα εισοδήματα που προέρχονται από τη μίσθωση ακινήτων.

Καταγραφή της περιουσιακής κατάστασης

Αμέσως μετά την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων το 2016 θα ανοίξει τις πύλες του το περιουσιολόγιο. Ηδη το υπουργείο Οικονομικών έχει συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία των φορολογουμένων για τις τραπεζικές καταθέσεις τους στην Ελλάδα, τα ακίνητα που διαθέτουν, τις δαπάνες σε ιδιωτικά σχολεία, κ.λπ. Από τον Ιανουάριο οι φορολογούμενοι με τους κωδικούς που διαθέτουν για το ηλεκτρονικό σύστημα Taxisnet θα εισέρχονται στη νέα εφαρμογή και θα επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που θα περιλαμβάνονται στο περιουσιολόγιο. Εφόσον διαφωνούν, θα πρέπει με τα απαραίτητα παραστατικά να μεταβαίνουν στις εφορίες για να γίνουν οι σχετικές διορθώσεις. Οπως εξηγεί ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, σε πρώτη φάση το περιουσιολόγιο θα περιλαμβάνει τις τραπεζικές καταθέσεις, τα ακίνητα και δαπάνες πολυτελείας που γίνονται για αγορές αυτοκινήτων ή δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία, και σε δεύτερη φάση, πιθανόν από το 2017, θα ενταχθούν έργα τέχνης και κοσμήματα, εφόσον αυτά έχουν εκτιμηθεί από κάποιον οργανισμό ή ασφαλιστική εταιρεία.

Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο Οικονομικών θα έχει πλήρη εικόνα της περιουσιακής κατάστασης κάθε φορολογούμενου, με αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά η φοροδιαφυγή. Ταυτόχρονα, και όπως αναφέρει το ίδιο ανώτατο στέλεχος, τα παιδιά που θα γεννηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2016 με την εγγραφή τους στο ληξιαρχείο θα λαμβάνουν και Αριθμό Φορολογικού Μητρώου.


Πηγή:www.kathimerini.gr

Αύξηση των εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία

epaggelmaties

 

Την προσωρινή -για δύο έτη- αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες (1,5% για τον εργοδότη και κατά 0,5% για τον εργαζόμενο) έτσι ώστε να αποτραπούν νέες μειώσεις στις κύριες συντάξεις τουλάχιστον έως ότου γίνουν... απτά τα αποτελέσματα της προωθούμενης μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού και, ταυτόχρονα, να γίνουν μικρότερες μειώσεις στις επικουρικές από την 1/1/2016, ζητά σήμερα από τους επικεφαλής των Θεσμών ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γ. Κατρούγκαλος.Με αυτή την «κόκκινη γραμμή» που έχει «τραβήξει» το Μέγαρο Μαξίμου, προσέρχεται ο υπουργός στη σημερινή συνάντηση με το «κουαρτέτο» των Θεσμών που θεωρείται κρίσιμη, καθώς το αποτέλεσμα θα καθορίσει τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης και τα τυχόν περιθώρια διαπραγμάτευσης για την υλοποίηση όσων έχουν συμφωνηθεί στο 3ο Μνημόνιο ή των «ισοδυνάμων» τους, με δεδομένους, ωστόσο, τους δημοσιονομικούς στόχους - περιορισμούς.

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει, συγκεκριμένα, δεσμευτεί:Να εξοικονομήσει μέσω της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού επιπλέον 685 εκατ. ευρώ (512,9 εκατ. ευρώ από τα ασφαλιστικά ταμεία και 172 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο) ώστε να τηρηθεί η δέσμευση για τη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ το 2016 (1,8 δισ. ευρώ). Ηδη έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό οι εξοικονομήσεις από το «μπλόκο» στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, τις αυξήσεις των εισφορών των συνταξιούχων υπέρ ασθενείας, την αύξηση των εισφορών στον ΟΓΑ, καθώς και από την καταβολή μόνο του ανταποδοτικού ποσού της σύνταξης σε όσους συνταξιοδοτούνται πριν από τα 67. Η κυβέρνηση, παρακάμπτοντας όλους όσοι την προειδοποιούν ότι η αύξηση των εισφορών θα λειτουργήσει σε βάρος της νόμιμης απασχόλησης και του ύψους των τελικών εσόδων των Ταμείων, απέρριψε πρόταση που υποβλήθηκε για εσωτερική ανακατανομή των ασφαλίστρων. Και επιμένει ότι μπορεί, έστω και πρόσκαιρα, να «καλύψει» το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς, υποστηρίζοντας ότι η τελευταία μείωση κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες στις εργοδοτικές εισφορές δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.

Να προτείνει επιπλέον παραμετρικές αλλαγές για να «καλυφθούν» τα διευρυνόμενα ελλείμματα των Ταμείων. Το σχέδιο του Γ. Κατρούγκαλου προβλέπει ότι θα το πετύχει μέσα από τη δομική αλλαγή του Ασφαλιστικού, δηλαδή από τις ενοποιήσεις των Ταμείων και (κυρίως) μέσω του νέου ενιαίου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων για παλαιούς και νέους συνταξιούχους με χαμηλότερα, ωστόσο, ποσοστά αναπλήρωσης και την παροχή μιας εγγυημένης από το κράτος εθνικής σύνταξης. Και για τα δύο αυτά θέματα (ύψος αναπλήρωσης μισθού και εισοδηματικά κριτήρια για την εθνική σύνταξη) υπάρχει μεγάλη... απόσταση με τους Θεσμούς.ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ Σύμφωνα με υπολογισμούς, η αύξηση των εισφορών κατά 1 ποσοστιαία μονάδα μπορεί να δώσει έσοδα έως 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Δεν έχουν, ωστόσο, ολοκληρωθεί ακόμη οι μελέτες για τα έσοδα και το τελικό αποτέλεσμα που θα φέρει η προτεινόμενη από την κυβέρνηση μεταρρύθμιση. Με αυτό το δεδομένο πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου ζητά επιπλέον χρόνο έως τα τέλη Ιανουαρίου για να ψηφίσει στη Βουλή το σχετικό νόμο - πλαίσιο.ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ «Μονόδρομο» θεωρούν τις μειώσεις των συντάξεων ακαδημαϊκοί και στελέχη των Ταμείων που συμμετείχαν σε ημερίδα που οργάνωσαν το Εθνικό και
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Ομάδα Ανάλυσης Δημόσιας Πολιτικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Ένωση για την Προάσπιση των Κοινωνικών Δικαιωμάτων. Οπως επισημάνθηκε:Το πρόβλημα του Ασφαλιστικού σήμερα, είναι καθαρά άμεσης ταμειακής ρευστότητας και μείωσης των δαπανών για την κοινωνική ασφάλιση και κατά συνέπεια, οι μειώσεις συντάξεων προβάλλουν ως μονόδρομος. Παρά τη δημοσιονομική στενότητα, ο κρατικός προϋπολογισμός στήριξε το Ασφαλιστικό από το 2010 έως το 2015 με περίπου 60 δισ. ευρώ, ενώ το PSI μείωσε τα αποθεματικά των Ταμείων μόλις κατά 11,8 δισ. και εξ αντικειμένου δεν αποτελεί αιτία κατάρρευσης του συστήματος.Ακόμη και η σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση νέα αρχιτεκτονική υποκρύπτει την προσπάθεια ενσωμάτωσης των παλαιών μειώσεων των συντάξεων για να ξεπεραστεί ο σκόπελος της απόφασης του ΣτΕ (4,2 δισ. ευρώ «κοστίζει» τυχόν ακύρωση των περικοπών) ενώ ο επανακαθορισμός των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων θα εγείρει θέματα συνταγματικής νομιμότητας.

Πηγή: imerisia.gr

Ξεκινούν τα νέα προγράμματα ΕΣΠΑ

espa2020.jpeg

Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοίνωσε ότι μετά από εντατικές προσπάθειες κατάφερε να ολοκληρώσει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε η Ελλάδα να είναι πλέον η μοναδική χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη, η οποία έχει ολοκληρώσει το Σύστημα Διαχείρισης & Ελέγχου για το σύνολο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η έγκριση του Συστήματος Διαχείρισης & Ελέγχου, με την διατύπωση θετικής γνώμης από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών και την υποβολή του στις υπηρεσίες της ΕΕ, ανοίγει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να υποβάλει αιτήματα πληρωμής προς την ΕΕ από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ εντός του 2015 και κατά συνέπεια να εισρεύσουν πρόσθετοι ευρωπαϊκοί πόροι στη χώρα.

Παράλληλα, εντός των προσεχών ημερών θα πραγματοποιηθεί, από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάδειξη του Ενδιάμεσου Φορέα (ΕΦ) διαχείρισης των τεσσάρων προσκλήσεων που έχουν ήδη προδημοσιευτεί, αλλά και για όλες τις δράσεις επιχειρηματικότητας του "Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία" (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020. Η προκήρυξη αυτών των τεσσάρων δράσεων επιχειρηματικότητας δεν εξαρτάται από την προηγούμενη επιλογή του ΕΦ, αφού η προκήρυξη των προσκλήσεων μπορεί να γίνει παράλληλα με τη διαδικασία επιλογής του ΕΦ.

Υπό αυτό το πρίσμα ολοκληρώνεται η ουσιαστική ενεργοποίηση του νέου ΕΣΠΑ, που θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την ενίσχυση της απασχόλησης με σκοπό την τόνωση συνολικά των αναπτυξιακών προοπτικών της χώρας.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η προκήρυξη του Προγράμματος "Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης" από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα, θα ενισχύσει πτυχιούχους τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν γεννηθεί πριν την 1.1.1991, για την έναρξη/υποστήριξη της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους και την οργάνωση αυτοτελούς επαγγελματικού χώρου. Στο πλαίσιο του προγράμματος θα ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος Π/Υ) από 5.000 έως 25.000€.

Επίσης, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η προκήρυξη του Προγράμματος "Νεοφυής Επιχειρηματικότητα" από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Στόχος του προγράμματος είναι η στήριξη για την ανάπτυξη υγιούς νεοφυούς επιχειρηματικότητας που θα συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία πολύ μικρών και μικρών, βιώσιμων επιχειρήσεων με έμφαση σε καινοτόμα σχέδια καθώς και στην ενίσχυση της απασχόλησης. Στο πλαίσιο του προγράμματος θα ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) έως 60.000,00€. Το ποσοστό ενίσχυσης των επενδυτικών προτάσεων ορίζεται σε 100% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.

Παράλληλα θα προκηρυχθεί το πρόγραμμα "Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές" από το Επιχειρησιακό Πρόγράμμα Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με την Προδημοσίευση, θα ενισχύσει υφιστάμενες (που έχουν συσταθεί έως την 31/12/2013) μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους οκτώ (8) στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ: Αγροδιατροφή, Ενέργεια, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Υγεία - Φάρμακα, Υλικά - Κατασκευές.

Οι επενδυτικές προτάσεις μπορούν να έχουν προϋπολογισμό ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) από 15.000€ έως 200.000€, ενώ το ποσοστό ενίσχυσης ορίζεται κατά μέγιστο στο 40% με δυνατότητα προσαύξησης κατά 10 μονάδες στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού και μόνο μετά την πιστοποίηση επίτευξης αυτού του στόχου.

Τέλος, θα προκηρυχθεί και το πρόγραμμα "Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ Επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών" από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με την Προδημοσίευση, θα ενισχύσει υφιστάμενες (έχουν συσταθεί έως την 31/12/2013) πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον Τουρισμό, και απασχολούν κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία τουλάχιστον μια (1) ΕΜΕ μισθωτής εργασίας.

ΠΗΓΗ : epixeiro.gr

Ακριβότερα Τέλη Κυκλοφορίας για περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ

telikikloforias4

Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 έως 1/1/2006 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω συμπεριλαμβανομένων και των ΙΧ με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω τελικά!

Ωστόσο οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από το 2006 έως και 2010 δηλαδή περίπου 1,8 εκατ. αυτοκίνητα!

Οι αυξήσεις σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να κυμανθούν από 15  έως και 60 ευρώ.

Παράλληλα τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν τις 31/12/2005 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω αναμένεται να μειωθούν από 15 ευρώ έως και 90 ευρώ.

Οι μειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας από 15 ευρώ έως και 90 ευρώ στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω αφορά περίπου 1,7 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ.

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η άντληση σχεδόν 100 εκατ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.



Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουνπάνω από τα 90 γρ. CO2 με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται έως και 89,1 ευρώ.

Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2 αλλάζει ο συντελεστής υπολογισμού των Τελών καθώς από 0,90 ευρώ αυξάνεται σε 1,1 ευρώ. Η συγκεκριμένη επιβάρυνση αφορά πάνω από 150.000 αυτοκίνητα και η συντριπτική τους πλειοψηφία αφορά σε εταιρικά αυτοκίνητα.

Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2 η αύξηση του συντελεστή αναμένεται να ορίσει το κόστος από 1,1 ευρώ σε 1,3 ευρώ. Η επιβάρυνση θα αγγίξει περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2 που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο! Οι επιβαρύνσεις αφορούν περίπου 20.000 ιδιοκτήτες ΙΧ.

Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνω οι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,55 έως και πάνω από 3,70 ευρώ…



Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό

Τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για το υπουργείο Οικονομικών καθώς αφορούν τα 3,3 εκατ. οχήματα από τα 3,7 εκατ. ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να σημειωθούν αυξήσεις σε πολλές κατηγορίες ενώ οι μειώσεις αφορούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω και με πρώτη ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005.

Ειδικότερα στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται από 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο τα αφήνει ανέπαφα εξαιτίας του πολύ μεγάλου αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων το οποίο και αποτέλεσε «αγκάθι».

Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 2,2 εκατ. οχήματα.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 240 ευρώ.

Εδώ καταγράφεται η πρώτη αλλαγή καθώς όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 01/01/2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 255 ευρώ.

Αντίθετα οι κάτοχοι αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν την 31/12/2005 θα καταβάλλουν τα ίδια Τέλη Κυκλοφορίας με πέρσι δηλαδή 240 ευρώ.

Οι επιβαρύνσεις αφορούν πάνω από 850.000 ιδιοκτήτες ΙΧ!

Στα λεγόμενα «1800άρια» (1.739 - 1.928 κ.εκ.) καταγράφονται επίσης αυξομειώσεις ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.

Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia όσα ΙΧ έχουν 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλουν 320 ευρώ.

Αντίθετα όσα ΙΧ με κινητήρες 1,8 λίτρου έχουν κυκλοφορήσει πριν τις 31/10/2005 οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλλουν 280 ευρώ.

Οι αυξομειώσεις αφορούν πάνω από 280.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.357 κ.εκ. θα δουν επίσης τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα οι κάτοχοι δίλιτρων αυτοκινήτων με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016. Το ποσό ορίζεται στα 690 ευρώ από 660 ευρώ που πλήρωσαν για το 2015 και βέβαια θα πρέπει να συνυπολογιστεί πως οι κάτοχοι επιβαρύνονται και με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Αντίθετα οι ιδιοκτήτες ΙΧ που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 630 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 και βέβαια δεν επιβαρύνονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης λόγω παλαιότητας.

Οι αυξομειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας στην κατηγορία ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.357 κ.εκ. αφορά περίπου 198.000 ιδιοκτήτες.

Στα ίδια επίπεδα με την κατηγορία των δίλιτρων αυτοκινήτων κυμαίνονται και οι αυξομειώσεις στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 κ.εκ. και άνω.

Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 920 ευρώ από 880 ευρώ που ανήλθαν το 2015.

Αντίθετα οι κάτοχοι ΙΧ με τέτοιας χωρητικότητας κινητήρες αλλά με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 840 ευρώ.

Οι αυξομειώσεις αφορούν περίπου 55.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 3.001 κ.εκ. έως 4.000 κ.εκ. θα δουν επίσης τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 1.150 ευρώ από 1.100 ευρώ που ανήλθαν το 2015.

Αντίθετα οι κάτοχοι ΙΧ με τέτοιας χωρητικότητας κινητήρες αλλά με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 1.072 ευρώ.

Οι αυξομειώσεις αφορούν 20.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Στην τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω θα σημειωθούν επίσης αυξομειώσεις ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.

Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 1.380 ευρώ από 1.320 ευρώ που ανήλθαν το 2015.

Οι αυξομειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων αφορά 7.100 ιδιοκτήτες ΙΧ.

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (1/11/2010 και μετά)

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €

0 - 89 (γρ./χλμ.)

0 €

90 - 100 (γρ./χλμ.)

0,90 €

101 - 120 (γρ./χλμ.)

1,10 €

121 - 140 (γρ./χλμ.)

1,30 €

141 - 160 (γρ./χλμ.)

2,00 €

161 - 180 (γρ./χλμ.)

2,55 €

181 - 200 (γρ./χλμ.)

2,80 €

               201 - 250 (γρ./χλμ.)

3,10 €

               250 και άνω (γρ./χλμ.)

3,70 €

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (31/10/2010 και πριν)

Κυβισμός                                                    1η Αδεια Κυκλοφορίας            1η Αδεια Κυκλοφορίας                                                πριν τις 31/12/2005             μετά την 1/1/2006

από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.                             22 €                                     22 €

από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε.                           55 €                                     55€

από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε.                         120 €                                   120 €

από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε.                       135 €                                   135 €

από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε.                       240 €                                   255 €

από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε.                       250 €                                   280 €

από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε.                       280 €                                   320 €

από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε.                       630 €                                   690 €

από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε.                       840 €                                   920 €

από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε.                       1.072 €                               1.150 €

από 4001 κ.ε. και άνω                                  1.230 €                               1.380 €

Τα προβλήματα που προκαλούν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Σημαντικά προβλήματα είναι πιθανό να επιφέρουν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κυρίως για τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς οι υποψήφιοι καταναλωτές μπορεί να αναβάλουν ή να αλλάξουν τις προγραμματισμένες αγορές τους εξαιτίας των νέων δεδομένων.

Ωστόσο εκτός από την αγορά των καινούριων ΙΧ είναι πιθανό να κλωνιστεί και η αντίστοιχη αγορά εγχώριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ειδικότερα οι πωλήσεις νέων ΙΧ αναμένεται να αυξηθούν στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 με αποτέλεσμα να περιοριστούν οι πωλήσεις των μέχρι πρότινος δημοφιλών μοντέλων της αγοράς.

Από την άλλη μεριά θα πληγούν δραματικά τα εταιρικά αυτοκίνητα αλλά και εκείνα που διαθέτουν οι εταιρείες ενοικιάσεων καθώς η συντριπτική τους πλειοψηφία είχε Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.

Ωστόσο αυτό που «τρέμουν» κυριολεκτικά οι εταιρείες χρονομίσθωσης είναι οι «επιστροφές» αυτοκινήτων από επιχειρηματικούς ομίλους που διαθέτουν μεγάλους στόλους αυτοκινήτων ώστε να τα αντικαταστήσουν με άλλα μοντέλα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 για να μειώσουν τα μισθώματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στις εταιρείες χρονομίσθωσης. Επίσης όσοι όμιλοι διατηρήσουν το στόλο των οχημάτων τους ακόμη και με την καταβολή πλέον Τελών Κυκλοφορίας από Μηδενικά είναι πιθανό να ζητήσουν την επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων ώστε να μην επιβαρυνθούν τις επιπλέον χρεώσεις.

Στις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ που αριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ η «κατάργηση» των Μηδενικών Τελών θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των δαπανών ενώ επίσης τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας που κατέβαλλαν τα τελευταία χρόνια είναι πολύ πιθανό να μην ισχύσει το 2016 και να αναγκαστούν να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό των Τελών που αναλογεί για το κάθε ενοικιαζόμενο όχημα που διαθέτουν.

Στα εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας θα προκαλέσουν τις μειώσεις των τιμών διάθεσης καθώς αυξάνεται ανάλογα το κόστος χρήσης των οχημάτων που διαθέτουν προς πώληση οι εμπορίες αυτοκινήτων.

Παράλληλα οι θέσπιση ηλικιακού κριτηρίου για την αύξηση ή μείωση των Τελών θα δημιουργήσει και σύγχιση στην αγορά καθώς αν κάποιο όχημα έχει ταξινομηθεί μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλει αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας σε σχέση με ένα ακριβώς ίδιο αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί 30/12/2005!

'Οσον αφορά στα υβριδικά και ηλεκτρικά που έχει γίνει πολύ ντόρος τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως δεν αλλάζει κάτι καθώς όσα εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 θα διατηρήσουν τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας ενώ όσα εκπέμπουν ρύπους πάνω από το νέο όριο θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας.

Αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και στο Φόρο Πολυτελείας το 2016

Επίσης οι εξαγγελίες περί σύνδεσης των Τελών Κυκλοφορίας με την Αξία Λιανικής φαίνεται πως αποτελεί παρελθόν για τώρα καθώς δεν υπήρχε χρόνος να υιοθετηθεί ένα τέτοιο σύστημα και θα τεθεί προς διαβούλευση αρχές του 2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η Αξία Λιανικής αναμένεται να συνδεθεί με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελείας οπότε θα έχουμε ριζικές αλλαγές στο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης των αυτοκινήτων...

Οπως έχουμε ήδη αναφέρει το οικονομικό επιτελείο εξετάζει το όριο επιβολής των συγκεκριμένων φόρων να ανέρχεται από τις 25.000 ευρώ και άνω ενώ υπάρχει και πρόταση το όριο επιβολής των φόρων να είναι πάνω από τις 30.000 ευρώ.

Αλλαγές και στο Τέλος Ταξινόμησης το 2016

'Ενα ακόμη θέμα που απασχολεί το οικονομικό επιτελείο αφορά το Τέλος Ταξινόμησης και τα μειωμένα έσοδα που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται εντός του 2016 να υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ φόρων ώστε να παταχθεί ριζικά το φαινόμενο των υποτιμολογήσεων και να δημιουργηθούν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.

Στόχος της σύνδεσης του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ φόρων είναι η αύξηση των εσόδων.

'Οσον αφορά στο μέτρο της απόσυρσης όλα δείχνουν πως ολοκληρώνει τον πολυετή της κύκλο στις 20 Δεκεμβρίου του 2015 ωστόσο αν δεν δημοσιευθεί σύντομα κάποια τροπολογία που θα δίνει τη δυνατότητα χρήση των χαρτιών απόσυρσης για ένα εύλογο χρονικό διάστημα το 2016 τότε κινδυνεύουν να χάσουν το όφελος από την απόσυρση οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων που τα έχουν οδηγήσει σε κάποιο Κέντρο Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ...

Στο στόχαστρο οι 928.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.

Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015.

Ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 ΙΧ κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας δημιουργώντας υστέρηση στα έσοδα πάνω από 300 εκατ. ευρώ!

Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας!

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του Enikonomia το ποσοστό των ιδιοκτητών που δεν έχει καταβάλλει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για περισσότερο από ένα χρόνο οπότε τα έσοδα μπορεί να αυξηθούν.


Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος

Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών Τελών Κυκλοφορίας με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα Τέλη δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.

Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους.

Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ  ανέλθει σε ποσοστό 50% τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!

Πηγή : forologikanea.gr

Σχέδιο για διαγραφή χρεών έως 20.000 ευρώ

ΦΟΡΟΙΣχέδιο διαγραφής των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην εφορία για τους φορολογουμένους που αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τα χρέη τους θα προωθήσει το υπουργείο Οικονομικών, όπως άφησε να εννοηθεί χθες με δηλώσεις του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών θα στηριχθεί στην ενεργοποίηση σχετικής διάταξης που περιλαμβάνεται στο τρίτο μνημόνιο που ψηφίστηκε

τον Αύγουστο και αφορά την ταχεία διευθέτηση μικρο-οφειλών, αλλά εφόσον αυτές συμπεριλαμβάνουν και χρέη προς τράπεζες ή άλλους ιδιώτες πιστωτές. Δεν επιτρέπεται, δηλαδή μονομερώς η διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο, καθώς ο οφειλέτης θα πρέπει να έχει χρέη και προς τις τράπεζες ή άλλους ιδιώτες πιστωτές. Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση αυτή, αφορά οφειλέτες με χρέη έως 20.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ο οφειλέτης για να υπαχθεί στη συγκεκριμένη ρύθμιση θα πρέπει να υποβάλει αίτηση στο Ειρηνοδικείο, εφόσον πληροί τα ακόλουθα κριτήρια:

  1. Κατά την ημέρα υποβολής της αίτησης και της επικύρωσης δεν διαθέτει οποιαδήποτε ακίνητη περιουσία και δεν έχει προβεί σε πράξη διάθεσης ακίνητης περιουσίας κατά την τελευταία τριετία πριν από την κατάθεση της αίτησης.
  2. Τα λοιπά περιουσιακά του στοιχεία είτε ως δικαιούχου είτε ως συνδικαιούχου συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων του σε πιστωτικά ιδρύματα δεν υπερβαίνουν το ποσό των 1.000 ευρώ.
  3. Οι οφειλές που περιλαμβάνονται στην αίτησή του συνιστούν το σύνολο των υποχρεώσεών του.
  4. Το ύψος των οφειλών του δεν υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ μαζί με τους τόκους, τα έξοδα και προσαυξήσεις.
  5. Δεν υπάρχουν εμπραγμάτως ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ασφαλισμένοι πιστωτές.
  6. Τα πάσης φύσεως εισοδήματά του καθ' όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους πριν από την ημέρα της επικύρωσης είναι μηδενικά.
  7. Είναι συνεργάσιμος δανειολήπτης σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών.

Η απόφαση του δικαστηρίου θα προβλέπει σε πρώτη φάση την προσωρινή απαλλαγή του χρέους για 18 μήνες και αν στο διάστημα αυτό δεν αυξηθούν τα εισοδήματά του, τότε θα κερδίζει την πλήρη διαγραφή.

Φορολογία ενοικίων

Τη θέσπιση μιας νέας κλίμακας με περισσότερους συντελεστές για τη φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια εξετάζει τώρα το υπουργείο Οικονομικών μετά την απόσυρση της διάταξης του πολυνομοσχεδίου που εκτίνασσε στα ύψη τις φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες ακινήτων με την επιβολή συντελεστών 15% για ποσά έως 12.000 ευρώ και 35% για ποσά άνω των 12.000 ευρώ.

Χωρίς να αλλάζει ο εισπρακτικός στόχος των 200 εκατ. ευρώ για το 2016 που έχει εγγραφεί στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται διάφορα σενάρια για τη νέα κλίμακα με την οποία θα επιβαρύνονται περισσότερο όσοι αποκτούν μεγάλα εισοδήματα από ενοίκια.

Μια από τις προτάσεις προβλέπει την καθιέρωση ενός χαμηλού συντελεστή στα επίπεδα του 5% για εισοδήματα από ενοίκια έως 3.000 ευρώ, 12% - 15% για έσοδα άνω των 3.000 ευρώ και έως 10.000 ευρώ, ενώ για υψηλότερα ποσά θα υπάρχουν τουλάχιστον δυο ακόμη συντελεστές με τον ανώτατο πάντως να ξεπερνά κατά πολύ το ποσοστό 35% που προέβλεπε η ρύθμιση που αποσύρθηκε. Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες, η νέα κλίμακα θα έρθει μαζί με τις υπόλοιπες φορολογικές διατάξεις, δηλαδή με τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος.

Ουσιαστικά στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να μην υπάρξουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια 600 - 700 ευρώ τον μήνα.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομικών αναζητά φόρμουλα για τη φορολογική μεταχείριση των ανείσπρακτων ενοικίων, ενώ παράλληλα προσπαθεί να λύσει τον «γρίφο» του νέου ΕΝΦΙΑ 2016, καθώς οι όποιες αλλαγές υπάρξουν, θα πρέπει να οδηγούν στον ίδιο με φέτος εισπρακτικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον των 2,65 δισ. ευρώ.

Σύγχυση για τα τέλη των ΙΧ

Σύγχυση εξακολουθεί να επικρατεί όσον αφορά τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2016 που θα κληθούν να πληρώνουν μέχρι το τέλος του έτους οι ιδιοκτήτες οχημάτων, αφού η κυβέρνηση αφήνει ακόμη ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν από φέτος αλλαγές. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης μιλώντας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1 δήλωσε ότι «προσπαθούμε για το 2015 να αλλάξουμε και να κάνουμε μεγαλύτερη την επιβάρυνση προς τα πάνω και μικρότερη αυτή προς τα κάτω». Όλα βέβαια, όπως άφησε να εννοηθεί, εξαρτώνται από τις μηχανογραφικές δυνατότητες του συστήματος.

Ανείσπρακτα ενοίκια

Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά φόρμουλα για τη φορολογική μεταχείριση των ανείσπρακτων ενοικίων, ενώ παράλληλα προσπαθεί να λύσει τον «γρίφο» του νέου ΕΝΦΙΑ 2016, καθώς οι όποιες αλλαγές υπάρξουν, θα πρέπει να οδηγούν στον ίδιο με φέτος εισπρακτικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον των 2,65 δισ. ευρώ.
Στόχος

Ουσιαστικά στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να μην υπάρξουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια 600 - 700 ευρώ τον μήνα.

Γιατί να επιλέξετε την

GlobalTax

Η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη και η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του σε διάφορους τομείς, μπορεί να αποτελέσει το μυστικό μιας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας...
Περισσότερα >>

Επικοινωνία:

 Αγίας Μαρίνας 77

   (Δίπλα στα ΚΕΠ Ανθούπολης) 

 Περιστέρι ΤΚ 121 35

 215 215 7944

   210 57 39 473

 info@globaltax.gr