Τηλεφωνικό κέντρο: 215 215 7944,

Αύξηση των εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία

epaggelmaties

 

Την προσωρινή -για δύο έτη- αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες (1,5% για τον εργοδότη και κατά 0,5% για τον εργαζόμενο) έτσι ώστε να αποτραπούν νέες μειώσεις στις κύριες συντάξεις τουλάχιστον έως ότου γίνουν... απτά τα αποτελέσματα της προωθούμενης μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού και, ταυτόχρονα, να γίνουν μικρότερες μειώσεις στις επικουρικές από την 1/1/2016, ζητά σήμερα από τους επικεφαλής των Θεσμών ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γ. Κατρούγκαλος.Με αυτή την «κόκκινη γραμμή» που έχει «τραβήξει» το Μέγαρο Μαξίμου, προσέρχεται ο υπουργός στη σημερινή συνάντηση με το «κουαρτέτο» των Θεσμών που θεωρείται κρίσιμη, καθώς το αποτέλεσμα θα καθορίσει τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης και τα τυχόν περιθώρια διαπραγμάτευσης για την υλοποίηση όσων έχουν συμφωνηθεί στο 3ο Μνημόνιο ή των «ισοδυνάμων» τους, με δεδομένους, ωστόσο, τους δημοσιονομικούς στόχους - περιορισμούς.

Η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει, συγκεκριμένα, δεσμευτεί:Να εξοικονομήσει μέσω της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού επιπλέον 685 εκατ. ευρώ (512,9 εκατ. ευρώ από τα ασφαλιστικά ταμεία και 172 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο) ώστε να τηρηθεί η δέσμευση για τη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ το 2016 (1,8 δισ. ευρώ). Ηδη έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό οι εξοικονομήσεις από το «μπλόκο» στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, τις αυξήσεις των εισφορών των συνταξιούχων υπέρ ασθενείας, την αύξηση των εισφορών στον ΟΓΑ, καθώς και από την καταβολή μόνο του ανταποδοτικού ποσού της σύνταξης σε όσους συνταξιοδοτούνται πριν από τα 67. Η κυβέρνηση, παρακάμπτοντας όλους όσοι την προειδοποιούν ότι η αύξηση των εισφορών θα λειτουργήσει σε βάρος της νόμιμης απασχόλησης και του ύψους των τελικών εσόδων των Ταμείων, απέρριψε πρόταση που υποβλήθηκε για εσωτερική ανακατανομή των ασφαλίστρων. Και επιμένει ότι μπορεί, έστω και πρόσκαιρα, να «καλύψει» το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς, υποστηρίζοντας ότι η τελευταία μείωση κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες στις εργοδοτικές εισφορές δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.

Να προτείνει επιπλέον παραμετρικές αλλαγές για να «καλυφθούν» τα διευρυνόμενα ελλείμματα των Ταμείων. Το σχέδιο του Γ. Κατρούγκαλου προβλέπει ότι θα το πετύχει μέσα από τη δομική αλλαγή του Ασφαλιστικού, δηλαδή από τις ενοποιήσεις των Ταμείων και (κυρίως) μέσω του νέου ενιαίου τρόπου υπολογισμού των συντάξεων για παλαιούς και νέους συνταξιούχους με χαμηλότερα, ωστόσο, ποσοστά αναπλήρωσης και την παροχή μιας εγγυημένης από το κράτος εθνικής σύνταξης. Και για τα δύο αυτά θέματα (ύψος αναπλήρωσης μισθού και εισοδηματικά κριτήρια για την εθνική σύνταξη) υπάρχει μεγάλη... απόσταση με τους Θεσμούς.ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ Σύμφωνα με υπολογισμούς, η αύξηση των εισφορών κατά 1 ποσοστιαία μονάδα μπορεί να δώσει έσοδα έως 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Δεν έχουν, ωστόσο, ολοκληρωθεί ακόμη οι μελέτες για τα έσοδα και το τελικό αποτέλεσμα που θα φέρει η προτεινόμενη από την κυβέρνηση μεταρρύθμιση. Με αυτό το δεδομένο πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηγεσία του υπουργείου ζητά επιπλέον χρόνο έως τα τέλη Ιανουαρίου για να ψηφίσει στη Βουλή το σχετικό νόμο - πλαίσιο.ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ «Μονόδρομο» θεωρούν τις μειώσεις των συντάξεων ακαδημαϊκοί και στελέχη των Ταμείων που συμμετείχαν σε ημερίδα που οργάνωσαν το Εθνικό και
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η Ομάδα Ανάλυσης Δημόσιας Πολιτικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Ένωση για την Προάσπιση των Κοινωνικών Δικαιωμάτων. Οπως επισημάνθηκε:Το πρόβλημα του Ασφαλιστικού σήμερα, είναι καθαρά άμεσης ταμειακής ρευστότητας και μείωσης των δαπανών για την κοινωνική ασφάλιση και κατά συνέπεια, οι μειώσεις συντάξεων προβάλλουν ως μονόδρομος. Παρά τη δημοσιονομική στενότητα, ο κρατικός προϋπολογισμός στήριξε το Ασφαλιστικό από το 2010 έως το 2015 με περίπου 60 δισ. ευρώ, ενώ το PSI μείωσε τα αποθεματικά των Ταμείων μόλις κατά 11,8 δισ. και εξ αντικειμένου δεν αποτελεί αιτία κατάρρευσης του συστήματος.Ακόμη και η σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση νέα αρχιτεκτονική υποκρύπτει την προσπάθεια ενσωμάτωσης των παλαιών μειώσεων των συντάξεων για να ξεπεραστεί ο σκόπελος της απόφασης του ΣτΕ (4,2 δισ. ευρώ «κοστίζει» τυχόν ακύρωση των περικοπών) ενώ ο επανακαθορισμός των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων θα εγείρει θέματα συνταγματικής νομιμότητας.

Πηγή: imerisia.gr

Ξεκινούν τα νέα προγράμματα ΕΣΠΑ

espa2020.jpeg

Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ανακοίνωσε ότι μετά από εντατικές προσπάθειες κατάφερε να ολοκληρώσει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες διαδικασίες ώστε η Ελλάδα να είναι πλέον η μοναδική χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη, η οποία έχει ολοκληρώσει το Σύστημα Διαχείρισης & Ελέγχου για το σύνολο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η έγκριση του Συστήματος Διαχείρισης & Ελέγχου, με την διατύπωση θετικής γνώμης από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών και την υποβολή του στις υπηρεσίες της ΕΕ, ανοίγει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να υποβάλει αιτήματα πληρωμής προς την ΕΕ από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ εντός του 2015 και κατά συνέπεια να εισρεύσουν πρόσθετοι ευρωπαϊκοί πόροι στη χώρα.

Παράλληλα, εντός των προσεχών ημερών θα πραγματοποιηθεί, από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάδειξη του Ενδιάμεσου Φορέα (ΕΦ) διαχείρισης των τεσσάρων προσκλήσεων που έχουν ήδη προδημοσιευτεί, αλλά και για όλες τις δράσεις επιχειρηματικότητας του "Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία" (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020. Η προκήρυξη αυτών των τεσσάρων δράσεων επιχειρηματικότητας δεν εξαρτάται από την προηγούμενη επιλογή του ΕΦ, αφού η προκήρυξη των προσκλήσεων μπορεί να γίνει παράλληλα με τη διαδικασία επιλογής του ΕΦ.

Υπό αυτό το πρίσμα ολοκληρώνεται η ουσιαστική ενεργοποίηση του νέου ΕΣΠΑ, που θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την ενίσχυση της απασχόλησης με σκοπό την τόνωση συνολικά των αναπτυξιακών προοπτικών της χώρας.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η προκήρυξη του Προγράμματος "Ενίσχυση της Αυτοαπασχόλησης Πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης" από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα, θα ενισχύσει πτυχιούχους τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν γεννηθεί πριν την 1.1.1991, για την έναρξη/υποστήριξη της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους και την οργάνωση αυτοτελούς επαγγελματικού χώρου. Στο πλαίσιο του προγράμματος θα ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος Π/Υ) από 5.000 έως 25.000€.

Επίσης, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η προκήρυξη του Προγράμματος "Νεοφυής Επιχειρηματικότητα" από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Στόχος του προγράμματος είναι η στήριξη για την ανάπτυξη υγιούς νεοφυούς επιχειρηματικότητας που θα συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Για το λόγο αυτό το πρόγραμμα στοχεύει στη δημιουργία πολύ μικρών και μικρών, βιώσιμων επιχειρήσεων με έμφαση σε καινοτόμα σχέδια καθώς και στην ενίσχυση της απασχόλησης. Στο πλαίσιο του προγράμματος θα ενισχύονται έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) έως 60.000,00€. Το ποσοστό ενίσχυσης των επενδυτικών προτάσεων ορίζεται σε 100% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.

Παράλληλα θα προκηρυχθεί το πρόγραμμα "Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές" από το Επιχειρησιακό Πρόγράμμα Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με την Προδημοσίευση, θα ενισχύσει υφιστάμενες (που έχουν συσταθεί έως την 31/12/2013) μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στους οκτώ (8) στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του ΕΠΑνΕΚ: Αγροδιατροφή, Ενέργεια, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), Υγεία - Φάρμακα, Υλικά - Κατασκευές.

Οι επενδυτικές προτάσεις μπορούν να έχουν προϋπολογισμό ύψους επένδυσης (επιχορηγούμενος π/υ) από 15.000€ έως 200.000€, ενώ το ποσοστό ενίσχυσης ορίζεται κατά μέγιστο στο 40% με δυνατότητα προσαύξησης κατά 10 μονάδες στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού και μόνο μετά την πιστοποίηση επίτευξης αυτού του στόχου.

Τέλος, θα προκηρυχθεί και το πρόγραμμα "Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ Επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών" από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ε.Π. Ανταγωνιστικότητα - Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα, σύμφωνα με την Προδημοσίευση, θα ενισχύσει υφιστάμενες (έχουν συσταθεί έως την 31/12/2013) πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον Τουρισμό, και απασχολούν κατά μέσο όρο την τελευταία τριετία τουλάχιστον μια (1) ΕΜΕ μισθωτής εργασίας.

ΠΗΓΗ : epixeiro.gr

Ακριβότερα Τέλη Κυκλοφορίας για περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ

telikikloforias4

Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η 'Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 έως 1/1/2006 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω συμπεριλαμβανομένων και των ΙΧ με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω τελικά!

Ωστόσο οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από το 2006 έως και 2010 δηλαδή περίπου 1,8 εκατ. αυτοκίνητα!

Οι αυξήσεις σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να κυμανθούν από 15  έως και 60 ευρώ.

Παράλληλα τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν τις 31/12/2005 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω αναμένεται να μειωθούν από 15 ευρώ έως και 90 ευρώ.

Οι μειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας από 15 ευρώ έως και 90 ευρώ στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω αφορά περίπου 1,7 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ.

Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι η άντληση σχεδόν 100 εκατ. ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016.



Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia φαίνεται πως έχει «κλειδώσει» η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουνπάνω από τα 90 γρ. CO2 με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται έως και 89,1 ευρώ.

Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2 αλλάζει ο συντελεστής υπολογισμού των Τελών καθώς από 0,90 ευρώ αυξάνεται σε 1,1 ευρώ. Η συγκεκριμένη επιβάρυνση αφορά πάνω από 150.000 αυτοκίνητα και η συντριπτική τους πλειοψηφία αφορά σε εταιρικά αυτοκίνητα.

Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2 η αύξηση του συντελεστή αναμένεται να ορίσει το κόστος από 1,1 ευρώ σε 1,3 ευρώ. Η επιβάρυνση θα αγγίξει περίπου 100.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2 που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο! Οι επιβαρύνσεις αφορούν περίπου 20.000 ιδιοκτήτες ΙΧ.

Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνω οι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,55 έως και πάνω από 3,70 ευρώ…



Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό

Τα Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων για το υπουργείο Οικονομικών καθώς αφορούν τα 3,3 εκατ. οχήματα από τα 3,7 εκατ. ΙΧ που οι ιδιοκτήτες τους κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia αναμένεται να σημειωθούν αυξήσεις σε πολλές κατηγορίες ενώ οι μειώσεις αφορούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω και με πρώτη ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005.

Ειδικότερα στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται από 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο τα αφήνει ανέπαφα εξαιτίας του πολύ μεγάλου αριθμού κυκλοφορούντων οχημάτων το οποίο και αποτέλεσε «αγκάθι».

Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 2,2 εκατ. οχήματα.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 240 ευρώ.

Εδώ καταγράφεται η πρώτη αλλαγή καθώς όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 01/01/2006 τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 255 ευρώ.

Αντίθετα οι κάτοχοι αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν την 31/12/2005 θα καταβάλλουν τα ίδια Τέλη Κυκλοφορίας με πέρσι δηλαδή 240 ευρώ.

Οι επιβαρύνσεις αφορούν πάνω από 850.000 ιδιοκτήτες ΙΧ!

Στα λεγόμενα «1800άρια» (1.739 - 1.928 κ.εκ.) καταγράφονται επίσης αυξομειώσεις ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.

Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia όσα ΙΧ έχουν 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλουν 320 ευρώ.

Αντίθετα όσα ΙΧ με κινητήρες 1,8 λίτρου έχουν κυκλοφορήσει πριν τις 31/10/2005 οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλλουν 280 ευρώ.

Οι αυξομειώσεις αφορούν πάνω από 280.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.357 κ.εκ. θα δουν επίσης τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα οι κάτοχοι δίλιτρων αυτοκινήτων με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016. Το ποσό ορίζεται στα 690 ευρώ από 660 ευρώ που πλήρωσαν για το 2015 και βέβαια θα πρέπει να συνυπολογιστεί πως οι κάτοχοι επιβαρύνονται και με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Αντίθετα οι ιδιοκτήτες ΙΧ που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 630 ευρώ για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 και βέβαια δεν επιβαρύνονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης λόγω παλαιότητας.

Οι αυξομειώσεις των Τελών Κυκλοφορίας στην κατηγορία ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. έως 2.357 κ.εκ. αφορά περίπου 198.000 ιδιοκτήτες.

Στα ίδια επίπεδα με την κατηγορία των δίλιτρων αυτοκινήτων κυμαίνονται και οι αυξομειώσεις στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 κ.εκ. και άνω.

Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 2.358 έως 3.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 920 ευρώ από 880 ευρώ που ανήλθαν το 2015.

Αντίθετα οι κάτοχοι ΙΧ με τέτοιας χωρητικότητας κινητήρες αλλά με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 840 ευρώ.

Οι αυξομειώσεις αφορούν περίπου 55.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες από 3.001 κ.εκ. έως 4.000 κ.εκ. θα δουν επίσης τα Τέλη Κυκλοφορίας τους να αυξάνονται ή να μειώνονται ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 1.150 ευρώ από 1.100 ευρώ που ανήλθαν το 2015.

Αντίθετα οι κάτοχοι ΙΧ με τέτοιας χωρητικότητας κινητήρες αλλά με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2005 θα καταβάλλουν 1.072 ευρώ.

Οι αυξομειώσεις αφορούν 20.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Στην τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω θα σημειωθούν επίσης αυξομειώσεις ανάλογα με την 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.

Ειδικότερα όσα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά την 1/1/2006 με κινητήρες από 4.001 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 ανέρχονται σε 1.380 ευρώ από 1.320 ευρώ που ανήλθαν το 2015.

Οι αυξομειώσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας της συγκεκριμένης κατηγορίας αυτοκινήτων αφορά 7.100 ιδιοκτήτες ΙΧ.

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (1/11/2010 και μετά)

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €

0 - 89 (γρ./χλμ.)

0 €

90 - 100 (γρ./χλμ.)

0,90 €

101 - 120 (γρ./χλμ.)

1,10 €

121 - 140 (γρ./χλμ.)

1,30 €

141 - 160 (γρ./χλμ.)

2,00 €

161 - 180 (γρ./χλμ.)

2,55 €

181 - 200 (γρ./χλμ.)

2,80 €

               201 - 250 (γρ./χλμ.)

3,10 €

               250 και άνω (γρ./χλμ.)

3,70 €

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ (31/10/2010 και πριν)

Κυβισμός                                                    1η Αδεια Κυκλοφορίας            1η Αδεια Κυκλοφορίας                                                πριν τις 31/12/2005             μετά την 1/1/2006

από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.                             22 €                                     22 €

από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε.                           55 €                                     55€

από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε.                         120 €                                   120 €

από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε.                       135 €                                   135 €

από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε.                       240 €                                   255 €

από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε.                       250 €                                   280 €

από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε.                       280 €                                   320 €

από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε.                       630 €                                   690 €

από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε.                       840 €                                   920 €

από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε.                       1.072 €                               1.150 €

από 4001 κ.ε. και άνω                                  1.230 €                               1.380 €

Τα προβλήματα που προκαλούν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας

Σημαντικά προβλήματα είναι πιθανό να επιφέρουν τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κυρίως για τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς οι υποψήφιοι καταναλωτές μπορεί να αναβάλουν ή να αλλάξουν τις προγραμματισμένες αγορές τους εξαιτίας των νέων δεδομένων.

Ωστόσο εκτός από την αγορά των καινούριων ΙΧ είναι πιθανό να κλωνιστεί και η αντίστοιχη αγορά εγχώριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ειδικότερα οι πωλήσεις νέων ΙΧ αναμένεται να αυξηθούν στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 με αποτέλεσμα να περιοριστούν οι πωλήσεις των μέχρι πρότινος δημοφιλών μοντέλων της αγοράς.

Από την άλλη μεριά θα πληγούν δραματικά τα εταιρικά αυτοκίνητα αλλά και εκείνα που διαθέτουν οι εταιρείες ενοικιάσεων καθώς η συντριπτική τους πλειοψηφία είχε Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας.

Ωστόσο αυτό που «τρέμουν» κυριολεκτικά οι εταιρείες χρονομίσθωσης είναι οι «επιστροφές» αυτοκινήτων από επιχειρηματικούς ομίλους που διαθέτουν μεγάλους στόλους αυτοκινήτων ώστε να τα αντικαταστήσουν με άλλα μοντέλα που εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 για να μειώσουν τα μισθώματα. Κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στις εταιρείες χρονομίσθωσης. Επίσης όσοι όμιλοι διατηρήσουν το στόλο των οχημάτων τους ακόμη και με την καταβολή πλέον Τελών Κυκλοφορίας από Μηδενικά είναι πιθανό να ζητήσουν την επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων ώστε να μην επιβαρυνθούν τις επιπλέον χρεώσεις.

Στις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ που αριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ η «κατάργηση» των Μηδενικών Τελών θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των δαπανών ενώ επίσης τα μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας που κατέβαλλαν τα τελευταία χρόνια είναι πολύ πιθανό να μην ισχύσει το 2016 και να αναγκαστούν να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό των Τελών που αναλογεί για το κάθε ενοικιαζόμενο όχημα που διαθέτουν.

Στα εγχώρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ τα νέα Τέλη Κυκλοφορίας θα προκαλέσουν τις μειώσεις των τιμών διάθεσης καθώς αυξάνεται ανάλογα το κόστος χρήσης των οχημάτων που διαθέτουν προς πώληση οι εμπορίες αυτοκινήτων.

Παράλληλα οι θέσπιση ηλικιακού κριτηρίου για την αύξηση ή μείωση των Τελών θα δημιουργήσει και σύγχιση στην αγορά καθώς αν κάποιο όχημα έχει ταξινομηθεί μετά την 1/1/2006 θα καταβάλλει αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας σε σχέση με ένα ακριβώς ίδιο αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί 30/12/2005!

'Οσον αφορά στα υβριδικά και ηλεκτρικά που έχει γίνει πολύ ντόρος τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως δεν αλλάζει κάτι καθώς όσα εκπέμπουν κάτω από 90 γρ. CO2 θα διατηρήσουν τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας ενώ όσα εκπέμπουν ρύπους πάνω από το νέο όριο θα καταβάλλουν αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας.

Αλλαγές στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και στο Φόρο Πολυτελείας το 2016

Επίσης οι εξαγγελίες περί σύνδεσης των Τελών Κυκλοφορίας με την Αξία Λιανικής φαίνεται πως αποτελεί παρελθόν για τώρα καθώς δεν υπήρχε χρόνος να υιοθετηθεί ένα τέτοιο σύστημα και θα τεθεί προς διαβούλευση αρχές του 2016.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia η Αξία Λιανικής αναμένεται να συνδεθεί με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελείας οπότε θα έχουμε ριζικές αλλαγές στο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης των αυτοκινήτων...

Οπως έχουμε ήδη αναφέρει το οικονομικό επιτελείο εξετάζει το όριο επιβολής των συγκεκριμένων φόρων να ανέρχεται από τις 25.000 ευρώ και άνω ενώ υπάρχει και πρόταση το όριο επιβολής των φόρων να είναι πάνω από τις 30.000 ευρώ.

Αλλαγές και στο Τέλος Ταξινόμησης το 2016

'Ενα ακόμη θέμα που απασχολεί το οικονομικό επιτελείο αφορά το Τέλος Ταξινόμησης και τα μειωμένα έσοδα που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το Τέλος Ταξινόμησης αναμένεται εντός του 2016 να υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ φόρων ώστε να παταχθεί ριζικά το φαινόμενο των υποτιμολογήσεων και να δημιουργηθούν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά.

Στόχος της σύνδεσης του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ φόρων είναι η αύξηση των εσόδων.

'Οσον αφορά στο μέτρο της απόσυρσης όλα δείχνουν πως ολοκληρώνει τον πολυετή της κύκλο στις 20 Δεκεμβρίου του 2015 ωστόσο αν δεν δημοσιευθεί σύντομα κάποια τροπολογία που θα δίνει τη δυνατότητα χρήση των χαρτιών απόσυρσης για ένα εύλογο χρονικό διάστημα το 2016 τότε κινδυνεύουν να χάσουν το όφελος από την απόσυρση οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων που τα έχουν οδηγήσει σε κάποιο Κέντρο Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ...

Στο στόχαστρο οι 928.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.

Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2015.

Ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 ΙΧ κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας δημιουργώντας υστέρηση στα έσοδα πάνω από 300 εκατ. ευρώ!

Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί στα Τέλη Κυκλοφορίας!

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες του Enikonomia το ποσοστό των ιδιοκτητών που δεν έχει καταβάλλει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας για περισσότερο από ένα χρόνο οπότε τα έσοδα μπορεί να αυξηθούν.


Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος

Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών Τελών Κυκλοφορίας με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα Τέλη δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.

Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους.

Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ  ανέλθει σε ποσοστό 50% τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!

Πηγή : forologikanea.gr

Σχέδιο για διαγραφή χρεών έως 20.000 ευρώ

ΦΟΡΟΙΣχέδιο διαγραφής των ληξιπρόθεσμων οφειλών στην εφορία για τους φορολογουμένους που αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τα χρέη τους θα προωθήσει το υπουργείο Οικονομικών, όπως άφησε να εννοηθεί χθες με δηλώσεις του, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών θα στηριχθεί στην ενεργοποίηση σχετικής διάταξης που περιλαμβάνεται στο τρίτο μνημόνιο που ψηφίστηκε

τον Αύγουστο και αφορά την ταχεία διευθέτηση μικρο-οφειλών, αλλά εφόσον αυτές συμπεριλαμβάνουν και χρέη προς τράπεζες ή άλλους ιδιώτες πιστωτές. Δεν επιτρέπεται, δηλαδή μονομερώς η διαγραφή οφειλών προς το Δημόσιο, καθώς ο οφειλέτης θα πρέπει να έχει χρέη και προς τις τράπεζες ή άλλους ιδιώτες πιστωτές. Σε κάθε περίπτωση η ρύθμιση αυτή, αφορά οφειλέτες με χρέη έως 20.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ο οφειλέτης για να υπαχθεί στη συγκεκριμένη ρύθμιση θα πρέπει να υποβάλει αίτηση στο Ειρηνοδικείο, εφόσον πληροί τα ακόλουθα κριτήρια:

  1. Κατά την ημέρα υποβολής της αίτησης και της επικύρωσης δεν διαθέτει οποιαδήποτε ακίνητη περιουσία και δεν έχει προβεί σε πράξη διάθεσης ακίνητης περιουσίας κατά την τελευταία τριετία πριν από την κατάθεση της αίτησης.
  2. Τα λοιπά περιουσιακά του στοιχεία είτε ως δικαιούχου είτε ως συνδικαιούχου συμπεριλαμβανομένων των καταθέσεων του σε πιστωτικά ιδρύματα δεν υπερβαίνουν το ποσό των 1.000 ευρώ.
  3. Οι οφειλές που περιλαμβάνονται στην αίτησή του συνιστούν το σύνολο των υποχρεώσεών του.
  4. Το ύψος των οφειλών του δεν υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ μαζί με τους τόκους, τα έξοδα και προσαυξήσεις.
  5. Δεν υπάρχουν εμπραγμάτως ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ασφαλισμένοι πιστωτές.
  6. Τα πάσης φύσεως εισοδήματά του καθ' όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους πριν από την ημέρα της επικύρωσης είναι μηδενικά.
  7. Είναι συνεργάσιμος δανειολήπτης σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών.

Η απόφαση του δικαστηρίου θα προβλέπει σε πρώτη φάση την προσωρινή απαλλαγή του χρέους για 18 μήνες και αν στο διάστημα αυτό δεν αυξηθούν τα εισοδήματά του, τότε θα κερδίζει την πλήρη διαγραφή.

Φορολογία ενοικίων

Τη θέσπιση μιας νέας κλίμακας με περισσότερους συντελεστές για τη φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια εξετάζει τώρα το υπουργείο Οικονομικών μετά την απόσυρση της διάταξης του πολυνομοσχεδίου που εκτίνασσε στα ύψη τις φορολογικές επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες ακινήτων με την επιβολή συντελεστών 15% για ποσά έως 12.000 ευρώ και 35% για ποσά άνω των 12.000 ευρώ.

Χωρίς να αλλάζει ο εισπρακτικός στόχος των 200 εκατ. ευρώ για το 2016 που έχει εγγραφεί στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται διάφορα σενάρια για τη νέα κλίμακα με την οποία θα επιβαρύνονται περισσότερο όσοι αποκτούν μεγάλα εισοδήματα από ενοίκια.

Μια από τις προτάσεις προβλέπει την καθιέρωση ενός χαμηλού συντελεστή στα επίπεδα του 5% για εισοδήματα από ενοίκια έως 3.000 ευρώ, 12% - 15% για έσοδα άνω των 3.000 ευρώ και έως 10.000 ευρώ, ενώ για υψηλότερα ποσά θα υπάρχουν τουλάχιστον δυο ακόμη συντελεστές με τον ανώτατο πάντως να ξεπερνά κατά πολύ το ποσοστό 35% που προέβλεπε η ρύθμιση που αποσύρθηκε. Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες, η νέα κλίμακα θα έρθει μαζί με τις υπόλοιπες φορολογικές διατάξεις, δηλαδή με τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος.

Ουσιαστικά στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να μην υπάρξουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια 600 - 700 ευρώ τον μήνα.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομικών αναζητά φόρμουλα για τη φορολογική μεταχείριση των ανείσπρακτων ενοικίων, ενώ παράλληλα προσπαθεί να λύσει τον «γρίφο» του νέου ΕΝΦΙΑ 2016, καθώς οι όποιες αλλαγές υπάρξουν, θα πρέπει να οδηγούν στον ίδιο με φέτος εισπρακτικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον των 2,65 δισ. ευρώ.

Σύγχυση για τα τέλη των ΙΧ

Σύγχυση εξακολουθεί να επικρατεί όσον αφορά τα νέα τέλη κυκλοφορίας του 2016 που θα κληθούν να πληρώνουν μέχρι το τέλος του έτους οι ιδιοκτήτες οχημάτων, αφού η κυβέρνηση αφήνει ακόμη ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν από φέτος αλλαγές. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης μιλώντας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό ANT1 δήλωσε ότι «προσπαθούμε για το 2015 να αλλάξουμε και να κάνουμε μεγαλύτερη την επιβάρυνση προς τα πάνω και μικρότερη αυτή προς τα κάτω». Όλα βέβαια, όπως άφησε να εννοηθεί, εξαρτώνται από τις μηχανογραφικές δυνατότητες του συστήματος.

Ανείσπρακτα ενοίκια

Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά φόρμουλα για τη φορολογική μεταχείριση των ανείσπρακτων ενοικίων, ενώ παράλληλα προσπαθεί να λύσει τον «γρίφο» του νέου ΕΝΦΙΑ 2016, καθώς οι όποιες αλλαγές υπάρξουν, θα πρέπει να οδηγούν στον ίδιο με φέτος εισπρακτικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον των 2,65 δισ. ευρώ.
Στόχος

Ουσιαστικά στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να μην υπάρξουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια 600 - 700 ευρώ τον μήνα.

Στέλνει εκκαθαριστικά η Εφορία

pic 0 big

 

Αμέσως μετά τις εκλογές και έως τα τέλη Σεπτεμβρίου έρχεται «έξτρα» λογαριασμός για επαγγελματίες, αγρότες αλλά και υπόχρεους σε φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Πώς διαμορφώνεται ο «λογαριασμός» και πότε πρέπει να εξοφληθεί.

 

Ο ΕΝΦΙΑ μπορεί να αργήσει λίγο παραπάνω να χτυπήσει την πόρτα 6,1 εκατομμυρίων ιδιοκτητών ακινήτων, ίδιος και απαράλλαχτος σε σχέση με πέρυσι. Ο προγραμματισμός φέρνει την εκκαθάριση τις πρώτες μέρες του Οκτώβρη.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για περίπου 500.000 αγρότες και επιχειρηματίες οι οποίοι πιάνονται στην τσιμπίδα των αυξημένων προκαταβολών και υπόχρεους σε καταβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης οι οποίοι θα κληθούν να βάλουν σαφώς βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Μετά την απομάκρυνση από την κάλπη έρχεται το νέο ραβασάκι.

Το χρονοδιάγραμμα των νέων εκκαθαρίσεων προσδιορίστηκε σε χθεσινή εξάωρη σύσκεψη ανάμεσα σε υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Οικονομικών και της ΓΓΔΕ.

Μετά τις εκλογές, προς τα τέλη Σεπτεμβρίου έρχονται τα νέα εκκαθαριστικά με τις αυξημένες προκαταβολές φόρου για αγρότες και επιχειρηματίες, ενώ παράλληλα θα αναρτηθούν στο Taxisnet και τα νέα ραβασάκιαμε τον αυξημένο φόρο πολυτελούς διαβίωσης για όσους κατέχουν Ι.Χ άνω των 2.500 κυβικών (για 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος παραμένει αμετάβλητος), πισίνες, σκάφη αναψυχής και αεροσκάφη.

Όλα αυτά, προβλέπονται με διατάξεις οι οποίες ψηφίστηκαν στο πλαίσιο του Μνημονίου, στις 14 Αυγούστου και τώρα πλέον έρχεται η ώρα του νέου λογαριασμού. Ο σχεδιασμός προβλέπει αποστολή email στους υπόχρεους καταβολής πρόσθετου φόρου, με το οποίο θα ενημερώνονται ότι αναρτήθηκαν νέα εκκαθαριστικά στο taxisnet και εάν δεν κάνει κανένα… θαύμα, με νέα εγκύκλιο η ΓΓΔΕ Κ. Σαββαϊδου, ο νόμος ορίζει ότι ο πρόσθετος φόρος θα πρέπει να εξοφληθεί εντός των ισχυουσών προθεσμιών πληρωμής των δόσεων. Τέλος Σεπτέμβρη η δεύτερη δόση και τέλος Νοέμβρη η τρίτη δόση για τα φυσικά πρόσωπα, κάθε μήνα έως το τέλος του έτους για τα νομικά πρόσωπα…

Αναλυτικά, με βάση τις διατάξεις οι οποίες έχουν ψηφιστεί, τα νέα ραβασάκια αφορούν:

• Αγρότες. Στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου, ακούγονται πολλά. Οι βασικοί διεκδικητές της πρωτιάς των εκλογών έχουν τάξει επανεξέταση της προβλεπόμενης στο Μνημόνιο- αλλά μη ψηφισθείσας ακόμη- αύξησης του φορολογικού συντελεστή από το 13% στο 26%, η Ν.Δ μάλιστα ρητά έχει δηλώσει δια του προέδρου της ότι κάτι τέτοιο δεν θα περάσει.

Η αύξηση της προκαταβολής φόρου για τους αγρότες όμως από το 27,5% στο 55% έχει ήδη ψηφιστεί (με συντριπτική κοινοβουλευτική πλειοψηφία) και τώρα έρχεται η ώρα της πληρωμής. Πρακτικά, για έναν αγρότη στον οποίο με την αρχική του φετινή δήλωση είχε βεβαιωθεί προκαταβολή φόρου 500 ευρώ, με τη νέα εκκαθάριση, η προκαταβολή θα διπλασιαστεί στα 1.000 ευρώ.

• Επιχειρήσεις. Η πρώτη δόση αύξησης της προκαταβολής φόρου, αφορά τις Α.Ε και τις Ε.Π.Ε. Με τις διατάξεις νόμου οι οποίες ψηφίστηκαν τον Ιούλιο, δινόταν ένα… τράτο, για αύξηση της προκαταβολής φόρου από το 2016. Το Μνημόνιο όμως του Αυγούστου άλλαξε τα δεδομένα.

Η αύξηση της προκαταβολής φόρου ισχύει αναδρομικά για τα κέρδη της χρήσης 2014 και έτσι έρχεται νωρίτερα η ώρα της πληρωμής. Η προκαταβολή φόρου αυξήθηκε από το 80% στο 100% για νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες (εξαιρούνται οι ελεύθεροι επαγγελματίες για τους οποίους η αύξηση της προκαταβολής φόρου στο 75% από 55% θα εφαρμοστεί το 2016), επίσης αναδρομικά για τα κέρδη του 2014. Για τις τράπεζες εξακολουθεί να ισχύει προκαταβολή φόρου 100%.

• Φόρος πολυτελούς διαβίωσης. Η καμπάνα του αυξημένου φόρου πολυτελούς διαβίωσης, θα ηχήσει για όσους υπέβαλλαν από τους πρώτους τις δηλώσεις τους, έως τις 20 Ιουλίου και εφόσον έχουν στην κατοχή τους Ι.Χ άνω των 2.500 κυβικών, πισίνες, σκάφη, αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα.

Όσοι υπέβαλλαν μεταγενέστερα τις δηλώσεις τους, η εκκαθάριση έγινε λαμβάνοντας υπ’ όψιν την αύξηση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης από το 10% στο 13% της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης.

Με αυτά τα δεδομένα, οι υπόχρεοι σε αυξημένο φόρο πολυτελούς διαβίωσης Ι.Χ θα έχουν επιβάρυνση από 279 έως και 1.146 ευρώ. Μετά την αύξηση του συντελεστή, σε ένα Ι.Χ τετραετίας, 2.600 κυβικών, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αυξάνεται από τα 1.420 στα 1.846 ευρώ, για Ι.Χ εννιαετίας 4.000 κυβικών από τα 2.086 στα 2.712 ευρώ ενώ για αν το ίδιο Ι.Χ έχει αγοραστεί την τελευταία πενταετία ο φόρος από 2.980 αυξάνεται σε 3.874 ευρώ.

 

 

 

 

Πηγή:euro2day.gr

Διπλές αυξήσεις μισθών και κλαδικές συμβάσεις

AYKSISIMISTHON

 

Με βάση το σχέδιο νόμου θα γίνουν 18 αλλαγές που ενισχύουν τη συλλογική διαπραγμάτευση σε εθνικό, κλαδικό, ομοιοεπαγγελματικό και ενδο-ομιλικό επίπεδο (σε αντιδιαστολή με τις ατομικές και τις επιχειρησιακές συμβάσεις) ενώ διατηρούνται οι διαφορετικές αμοιβές εργατών και υπαλλήλων και δύο ρυθμίσεις, οι οποίες ήδη ισχύουν για τη διαιτησία (έκδοση αποφάσεων για το σύνολο της διαφοράς και μονομερής προσφυγή σε τριμελή επιτροπή, όταν το ένα μέρος αρνείται τη μεσολάβηση ή απορρίπτει τη μεσολαβητική πρόταση). Οι αλλαγές έχουν ως εξής:

1. Επαναφέρεται σταδιακά και σε δύο φάσεις ο γενικός κατώτατος μισθός στα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2012. Την 1η Οκτωβρίου θα αρθούν οι μισθολογικές διακρίσεις με βάση την ηλικία των εργαζομένων και θα αυξηθούν οι κατώτατες αμοιβές κατά 10,91% (στα 650 ευρώ μεικτά ο μηνιαίος μισθός για τους υπαλλήλους και 29,05 ευρώ μεικτά το ημερομίσθιο για τους εργατοτεχνίτες). Στο δεύτερο στάδιο, την 1η Ιουλίου 2016, ο γενικός κατώτατος μισθός θα είναι 751 ευρώ μεικτά για τους υπαλλήλους και το κατώτατο ημερομίσθιο 33,57 ευρώ για τους εργατοτεχνίτες.

2. Η διαμόρφωση του γενικού κατώτατου μισθού θα γίνεται (μετά τις παρεμβάσεις) με την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία θα έχει καθολική εφαρμογή για το σύνολο των όρων της.

3. Καταργείται η αναστολή των αυξήσεων των επιδομάτων πολυετίας και των ωριμάσεων που το Μνημόνιο απαγόρευε έως ότου η ανεργία «πέσει» κάτω από το 10%.

4. Εισάγεται η υποχρέωση των διαπραγματευόμενων μερών να κωδικοποιούν τους όρους προηγούμενων όρων συλλογικών συμβάσεων και διαιτητικών αποφάσεων στο περιεχόμενο των νέων συλλογικών ρυθμίσεων, προκειμένου αυτές να διατηρηθούν σε ισχύ.

5. Εισάγεται νέο είδος συλλογικής διαπραγμάτευσης σε επίπεδο ομίλων επιχειρήσεων.

6. Καθιερώνεται η υποχρέωση των εργοδοτικών οργανώσεων για διαπραγμάτευση ανεξάρτητα αν υπάρχει ρητή σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους (π.χ. Ενωση Ελληνικών Τραπεζών).

7. Δίνεται δυνατότητα διαπραγμάτευσης σε κλαδικό επίπεδο σε περίπτωση απουσίας κλαδικής εργοδοτικής οργάνωσης μέσα από μεμονωμένους εργοδότες (μέχρι 10) που απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζομένων του κλάδου με εναλλακτική δυνατότητα τη συμμετοχή της υπερκείμενης εργοδοτικής οργάνωσης στις διαπραγματεύσεις.

8. Επαναφέρεται η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης για τους εργαζόμενους σε περίπτωση συρροής των συλλογικών συμβάσεων (θα ισχύει η ευνοϊκότερη για τον εργαζόμενο).

9. Αίρεται η αναστολή της δυνατότητας επέκτασης των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών συμβάσεων, όταν υπογράφονται από εργοδοτικές οργανώσεις που τα μέλη τους απασχολούν την πλειοψηφία των εργαζομένων στον κλάδο.

10. Επαναφέρεται η πλήρης μετενέργεια των κανονιστικών όρων των συλλογικών συμβάσεων έξι μήνες μετά από τη λήξη τους, με δυνατότητα παράτασής της σε περίπτωση προσφυγής στον ΟΜΕΔ.

11. Ενισχύεται ο ρόλος του ΟΜΕΔ.

12. Δημιουργείται ενιαίο σώμα μεσολαβητών/διαιτητών.

13. Δημιουργείται σώμα οικονομικών εμπειρογνωμόνων που θα συνδράμει με τεχνικές εκθέσεις το έργο των μεσολαβητών/διαιτητών μετά από αίτημά τους.

14. Στη μεσολάβηση και στη διαιτησία θα συνεκτιμάται στο εξής όχι μόνο η εν γένει οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων αλλά και η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων.

15. Εκλέγεται ο πρόεδρος του ΟΜΕΔ και επιλέγονται οι μεσολαβητές και οι διαιτητές με αυξημένη πλειοψηφία (2/3) των μελών του 9μελούς διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.

16. Εισάγεται τεκμήριο εγκυρότητας των στοιχείων που επικαλείται η πλευρά των εργαζομένων στο στάδιο της μεσολάβησης και της διαιτησίας, στην περίπτωση που η εργοδοτική πλευρά δεν προσκομίσει στο στάδιο των διαπραγματεύσεων τα αναγκαία από τον νόμο οριζόμενα οικονομικά στοιχεία (συνολικό και επιμέρους μισθολογικό κόστος, λειτουργικές δαπάνες, εν γένει οικονομικά στοιχεία ανά επίπεδο διαπραγμάτευσης, οικονομική πολιτική και πολιτική προσωπικού της επιχείρησης).

17. Ενισχύεται ο θεσμός της μεσολάβησης που αποτελεί το βασικό στάδιο επίλυσης των συλλογικών διαφορών με δυνατότητα επαναδιατύπωσης της πρότασης του μεσολαβητή μετά από την αρχική της κατάθεση και την αναζήτηση συγκλίσεων για την οριστική μεσολαβητική πρόταση.

18. Καταργείται ο δεύτερος βαθμός διαιτησίας και ο δικαστικός έλεγχος της διαιτητικής απόφασης παραμένει σε πρώτο βαθμό μόνο ως προς τη νομιμότητα της διαιτητικής διαδικασίας.

 

Πηγή  : www.imerisia.gr

 

Όλα όσα πρέπει να προσέξετε στο φετινό έντυπο της φορολογικής δήλωσης

pic 0 big

Στη φορολογική δήλωση κρύβονται παγίδες που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόσθετους φόρους.

Το νέο έντυπο για το φορολογικό έτος 2014 (και όχι για το οικονομικό έτος 2015, όπως αναγραφόταν παλαιότερα στη φορολογική δήλωση) αποτελεί επί της ουσίας ένα καμουφλαρισμένο «πόθεν έσχες». Αναγκάζει τους φορολογουμένους να περιγράψουν «χαρτί και καλαμάρι» τα εισοδήματά τους από κάθε πηγή, τους τόκους, τα μερίσματα και όλες τις κινητές αξίες τους εντός και εκτός Ελλάδας, καθώς και όλες τις δαπάνες που έκαναν το 2014 για αγορές ακινήτων, μετοχών, επιχειρήσεων κ.λπ., καθώς, πλέον, αποτελούν τεκμήρια και πρέπει να δικαιολογούνται από τα εισοδήματα.

Παράλληλα, φέρνει πρόσθετα προβλήματα σε αγρότες, σε αξιωματικούς και σε κατώτερα μέλη του εμπορικού ναυτικού, καθώς θα πρέπει να καταχωρίσουν αναλυτικά τα εισοδήματά τους. Οι νέες δηλώσεις, ουσιαστικά, θα παρέχουν στο υπουργείο Οικονομικών όλα όσα χρειάζεται για να φτιάξει το νέο Περιουσιολόγιο, ώστε να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή ηλεκτρονικές διασταυρώσεις χωρίς την παρουσία των φορολογουμένων.

 

Ας δούμε αναλυτικά ης αλλαγές και τους 10+3 κωδικούς-φωτιά στο έντυπο Ε1:

 

Πίνακας 2, κωδικοί 015-016: Συμπληρώνονται από διπλωμάτες και άλλους που απαλλάσσονται από τα τεκμήρια.

 

 

Πίνακας 4: Στον πίνακα αυτόν το υπουργείο Οικονομικών επιδιώκει να ομαδοποιήσει τις διάφορες κατηγορίες εσόδων μαζί με τους αντίστοιχους παρακρατούμενους φόρους.

 

 

Πινάκας 4Α, κωδικοί 325-326: Οι αμοιβές μελών Δ.Σ. δηλώνονται ως εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες.

 

 

Πινάκας 4Α, κωδικοί 351-351: Δηλώνονται οι εισφορές που έχουν καταβάλει από μόνοι τους οι φορολογούμενοι σε ασφαλιστικά ταμεία.

 

 

Πίνακας 4 ΓΙ: Ένας καινούργιος πίνακας που αφορά τους αγρότες, οι οποίοι πρέπει να δηλώσουν λογιστικά και αναλυτικά τα εισοδήματά τους.

 

 

Πίνακας 4 Γ2: Στον πίνακα αυτόν ενοποιούνται οι κωδικοί των ελεύθερων επαγγελμάτων με τις εμπορικές επιχειρήσεις.

 

 

Πίνακας 4 Γ2, κωδικοί 403-404 και 409-410: Για αμοιβές μισθωτών με απόδειξη δαπάνης.

 

 

Πίνακας 4 Δ2: Υπάρχει διαχωρισμός όσον αφορά τη συμπλήρωση των κωδικών που αφορούν το ακαθάριστο εισόδημα από δωρεάν παραχώρηση (κωδικοί 129-130) και το ακαθάριστο εισόδημα από ιδιοχρησιμοποΐηση (κωδικοί 145-146).

 

 

Πίνακας 4 Ε: Δηλώνεται εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου. Κάθε εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης μη εισηγμένων τίτλων, π.χ. μεταβίβαση μεριδίων εταιριών, μεταβίβαση μετοχών κ.ά., φο-ρολογείται με 15%.

 

 

Πίνακας 7: Περιγράφονται οι δαπάνες που εκπίπτουν από τον φόρο. Φέτος ισχύουν για όλους τους φορολογουμένους και όχι μόνο για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους οι φοροαπαλλαγές για ης ιατρικές δαπάνες, τα νοσήλια, τα φάρμακα, τις δωρεές και η μείωση φόρου λόγω αναπηρίας.

 

 

Πινάκας 4/Δ1: Το κρυμμένο «πόθεν έσχες» για μερίσματα, τόκους, δικαιώματα. Στο νέο έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης εμφανίζεται πρώτη φορά η κατηγορία ΔΙ στον Πίνακα 4, που αποτελεί -επί της ουσίας- μια ξεχωριστή δήλωση «πόθεν έσχες».Πρόκειται για μια νέα παγίδα προκειμένου να πιάσει η Εφορία μερίσματα, τόκους και δικαιώματα των φορολογουμένων ανά χώρα προέλευσης.

 

Ειδικότερα, οι νέοι κωδικοί στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι οι εξής:

 

 

Κωδικοί 669-670: Φόρος τόκων από καταθέσεις στην αλλοδαπή. Οταν ένα φυσικό πρόσωπο με φορολογική κατοικία στην Ελλάδα αποκτά εισοδήματα από τόκους αλλοδαπής, τα συμπεριλαμβάνει στη δήλωση φορολογίας εισοδήματός του. Όταν οι τόκοι πληρώνονται μέσω ημεδαπής τράπεζας, αυτή παρακρατά και αποδίδει τον φόρο επί των τόκων με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης. Ο φορολογούμενος δηλώνει το ποσό των τόκων και του φόρου που παρακρατήθηκε. Σε περίπτωση που δεν μεσολαβεί τράπεζα ή οι τόκοι δεν εισάγονται στην Ελλάδα, επιβάλλεται φόρος 15% με την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.

 

 

Στους κωδικούς 667-668 οι φορολογούμενοι λογικά θα βρουν και φέτος τους τόκους που εισέπραξαν το 2014 από εγχώριες τράπεζες και στους κωδικούς 293-294 τον φόρο που τους παρακρατήθηκε. Κωδικοί 295-296: Φόρος μερισμάτων αλλοδαπής προέλευσης. Τα μερίσματα αλλοδαπής προέλευσης που έχει εισπράξει φυσικό πρόσωπο φορολογικός κάτοικος Ελλάδας, ανεξάρτητα αν έχουν εισαχθεί ή παραμένουν στο εξωτερικό, πρέπει να συμπεριληφθούν στο ΕΙ.

 

 

Κωδικοί 671-672 και 673674: Φόρος σε εισοδήματα από δικαιώματα. Το εισόδημα από δικαιώματα (royalties) που αποκτάται από φυσικά πρόσωπα φορολογείται με συντελεστή 20°/ο. Κωδικοί 293-294: Εισόδημα από ελεγχόμενες αλλοδαπές. Αφορά το μη διανεμηθέν εισόδημα ελεγχόμενης αλλοδαπής εταιρίας, το οποίο φορολογείται με την κλίμακα της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Όπως και στις υπόλοιπες κατηγορίες, έτσι και στον Πινάκα 4/Δ2 υπάρχουν ξεχωριστοί κωδικοί για τους φόρους που παρακρατήθηκαν.

 

 

Πηγή:fpress.gr

 

 

ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ

 

0323135030

 

Νέο πλαίσιο ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, πλην Ν.Α.Τ., θεσπίζεται με τις διατάξεις του άρθρου 28 του Ν.4321/2015 θεσπίζεται,  με το οποίο προβλέπεται:

  • εφάπαξ ή τμηματική εξόφληση με σημαντικές εκπτώσεις (έως και 100%) στα Τέλη Καθυστέρησης και το, από 1.1.2013, επιτόκιο,
  • μεγάλη διάρκεια τμηματικής καταβολής (έως και 100 δόσεις),
  • μη επιβάρυνση οφειλών έως 5.000€ με τόκο αποπληρωμής,
  • επιβάρυνση των άνω των 5.000€ οφειλών με μειωμένο επιτόκιο αποπληρωμής (3% ετησίως),
  • δυνατότητα ετεροχρονισμένης ένταξης στη ρύθμιση ασφαλισμένων που έχουν διακόψει την επαγγελματική τους δραστηριότητα και έχουν μηδενικό εισόδημα κατά το οικονομικό έτος 2015,
  • αυτοδίκαιη ένταξη σε 100 δόσεις, των ασφαλισμένων που τηρούν τους όρους του προσωρινού διακανονισμού Ν.3943/2011 και το υπόλοιπο της οφειλής τους είναι άνω των 15.000€,
  • ευνοϊκούς όρους τήρησης της ρύθμισης.

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

 

 

Άρθρο 28 Ν.4321/2015 (ΦΕΚ 32Α /21.3.2015) 

Δικαιούχοι υπαγωγής
 Όλοι οι ασφαλισμένοι (ενεργοί και σε διακοπή σε κύρια και επικουρική ασφάλιση). Δεν υπάγονται στη ρύθμιση οι προαιρετικά ασφαλισμένοι και όσοι έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.
Οφειλές που εντάσσονται:
 Ρυθμίζονται ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 31.12.2014 Δε ρυθμίζονται οφειλές από αναγνωρίσεις χρόνων και χρόνου προαιρετικής ασφάλισης (αυτασφάλιση). 
Όροι ρύθμισης
 -Επιβάρυνση της κύριας οφειλής με Τέλη Καθυστέρησης, όπως αυτά διαμορφώνονται κατά την 31.12.2012 και ετήσιο επιτόκιο 8,05% από 1.1.2013 και μέχρι τον προηγούμενο μήνα υποβολής της αίτησης.
 -Εξόφληση σε μηνιαίες δόσεις με ποσοστό έκπτωσης επί του συνόλου επιβαρύνσεων (Τελών Καθυστέρησης και επιτοκίου), ως εξής:
 α. Εφάπαξ εξόφληση ποσοστό έκπτωσης 100%
 β. Έως τριάντα έξι (36) δόσεις -//- -//- 80% 
γ. Από τριάντα επτά (37) έως πενήντα (50) δόσεις -//- -//- 70% 
δ. Από πενήντα μία (51) έως εβδομήντα δύο (72) δόσεις -//- -//- 60% 
ε. Από εβδομήντα τρείς (73) έως εκατό (100) δόσεις -//- -//- 50%
-Οφειλές κάτω των 5.000€ κύριας οφειλής δεν επιβαρύνονται με τόκο αποπληρωμής. 
-Οφειλές άνω των 5.000€ επιβαρύνονται με μηνιαίο επιτόκιο 0,25% (ετήσιο 3%).
-Ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης πενήντα (50) ευρώ.
-Η καταβολή της πρώτης δόσης πραγματοποιείται σε Τράπεζες ή ΕΛ.ΤΑ. εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης για ρύθμιση. 
-Εκτός της πρώτης, οι υπόλοιπες δόσεις καταβάλλονται υποχρεωτικά σε Πιστωτικά Ιδρύματα με αυτόματη χρέωση Τραπεζικού Λογαριασμού (πάγια εντολή), την τελευταία ημέρα κάθε μήνα. 
-Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης επιτρέπεται η καθυστέρηση μιας δόσης, ανά δωδεκάμηνο προγράμματος ρύθμισης, για ένα μήνα. Η καθυστερημένη δόση καταβάλλεται με την επόμενη δόση. 
-Η εμπρόθεσμη καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών, καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης, είναι υποχρεωτική.
-Κατά τη διάρκεια της ρύθμισης και εφόσον τηρούνται οι όροι, χορηγείται μηνιαίο πιστοποιητικό οφειλής, το οποίο επέχει θέση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας.
 
 Για την ένταξη στη ρύθμιση μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα Απριλίου 2015 (30.4.2015).

Γενναία έκπτωση για την προπληρωμή του φόρου εισοδήματος του 2015

ΦΟΡΟΙΈκπτωση του φόρου εισοδήματος για όσους φορολογουμένους υποβάλουν φέτος νωρίς τη φορολογική τους δήλωση και αυτόματα πληρώσουν εφάπαξ το συνολικό ποσό του φόρου που προκύπτει από το εκκαθαριστικό προβλέπει το πακέτο των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης που θα παρουσιασθεί στο Eurogroup της Δευτέρας.Παράλληλα, στις προτάσεις περιλαμβάνονται η ρύθμιση-εξπρές για την αποπληρωμή των οφειλών σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία που θα ισχύσει μέχρι το τέλος Μαρτίου και θα προβλέπει διαγραφή, ακόμα και μηδενισμό των προσαυξήσεων, καθώς και το νέο πλαίσιο διακανονισμού των χρεών σε 100 δόσεις με ισχυρά κίνητρα για τους οφειλέτες.Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο της κυβέρνησης για ενίσχυση των εσόδων του Δημοσίου κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

• Γενναία έκπτωση από τον φόρο εισοδήματος σε περίπτωση που ο φορολογούμενος υποβάλει φορολογική δήλωση το 2015 νωρίτερα από την καταληκτική ημερομηνία που είναι το τέλος Ιουνίου (Απρίλιο ή Μάιο) και προκαταβάλει ολόκληρο το ποσό του φόρου. Η έκπτωση δεν έχει ακόμα προσδιορισθεί αλλά σύμφωνα με ένα από τα σενάρια θα κυμαίνεται στο 10% του τελικού φόρου που θα προκύπτει από την εκκαθάριση.

• Πλήρης διαγραφή των προστίμων και των προσαυξήσεων σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης της αρχικής οφειλής στο Δημόσιο μέχρι το τέλος Μαρτίου. Για την πληρωμή μέρους της οφειλής θα διαγράφεται ισόποσο ποσοστό των προσαυξήσεων.

• Ένταξη στη νέα ρύθμιση των 100 δόσεων όλων των οφειλών ανεξάρτητα από το ύψος τους καθώς καταργείται το πλαφόν του 1 εκ. ευρώ που ισχύσει σήμερα, καθώς και το όριο των 15.000 ευρώ πάνω από το οποίο ισχύουν 72 δόσεις. Η προθεσμία για την υπαγωγή στη ρύθμιση θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Μαΐου. Όποιος φορολογούμενος δεν καταβάλλει δύο συνεχόμενες δόσεις θα τίθεται αυτόματα εκτός ρύθμισης. Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης θα μειωθεί από τα 50 ευρώ στα 20 ευρώ για όσους έχουν οφειλές μέχρι 5.000 ευρώ και χαμηλά εισοδήματα, ενώ θα συσταθούν ειδικές επιτροπές για τους οικονομικά αδύναμους, οι οποίες θα αποφασίσουν το ύψος της δόσης και τη διάρκεια εξόφλησης της οφειλής.

Πηγή: Έθνος

Γιατί να επιλέξετε την

GlobalTax

Η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη και η αξιοποίηση της τεχνογνωσίας του σε διάφορους τομείς, μπορεί να αποτελέσει το μυστικό μιας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας...
Περισσότερα >>

Τελευταία Νέα

Επικοινωνία:

 Αγίας Μαρίνας 77

   (Δίπλα στα ΚΕΠ Ανθούπολης) 

 Περιστέρι ΤΚ 121 35

 215 215 7944

   210 57 39 473

 info@globaltax.gr